usa-fotograficzne-golden-gate
wyjazd powrót cena ilość miejsc  

Dla krajoznawców, amatorów dobrej podróży i dobrej fotografii

Kultowa trasa po największych atrakcjach Dzikiego Zachodu wg klasycznego programu z warsztatami fotograficznymi po drodze - Los Angeles - San Diego - Yuma - Grand Canyon - Kanion Antylopy - Bryce Kanion - Zion Park - Las Vegas - Dolina Śmierci - Sierra Nevada - Yosemite Park - San Francisco i legendarna jedynka nad Pacyfikiem, a do tego rajskie Hawaje. Warsztaty prowadzi niezależny fotograf – podróżnik, ambasador FujiFilm, członek Związku Polskich Artystów Fotografików, od 10 lat prowadzący warsztaty i plenery fotograficzne.

DZIEŃ 1:
Wcześnie rano zbiórka na lotnisku w Warszawie. Wylot do Los Angeles przez jeden z portów lotniczych w Europie. Przylot w godzinach wieczornych czasu lokalnego. Transfer do hotelu. Zakwaterowanie. Nocleg.
W trakcie lotu, pierwsze rozmowy o waszym dotychczasowym fotograficznym doświadczeniu. Techniczne know how dotyczące prawidłowego ustawienia aparatu i jego najbardziej przydatnych funkcji w podróży.
DZIEŃ 2:  
Zwiedzanie Los Angeles - Hollywood, Beverly Hills, Sunset Bulevard, Promenada Gwiazd, Teatr Chiński. Późnym popołudniem przejazd do pięknego San Diego. Zakwaterowanie w hotelu. Nocleg.
Street photography, decydujący moment, Henri Cartier Bresson. Ekspozycja i bokeh. Estetyka,  dokument, typologia, detal, czyli różnorodna stylistyka fotografowania na ulicy. Zadania.
DZIEŃ 3:
Zwiedzanie San Diego - Broadway, dystrykt lamp gazowych, nabrzeże portowe. Około południa przejazd do nadmorskiego miasteczka Coronado. Spacer po plaży. Powrót do San Diego i wizyta w słynnym parku Balboa. Wieczorem przechadzka po urokliwej starówce miasta.
Prawidłowa ekspozycja, tryby pomiaru, histogram, czułość, manual czy program - kiedy i dlaczego. Nocne zdjęcia - życie bez statywu jest łatwiejsze.
san-diego-wieczorowa-pora
DZIEŃ 4:
Przejazd z San Diego przez legendarną, „westernową”, porośniętą olbrzymimi kaktusami saguaro Arizonę do Flagstaff. Po drodze krótki przystanek w Yumie przy więzieniu znanym z filmu „15.10 do Yumy”, w którym odsiadywali wyroki wszelkiej maści łotry, hulaki, rewolwerowcy i typy spod ciemnej gwiazdy. Nocleg we Flagstaff.
Świadome widzenie kadrem – perspektywa i przestrzeń. Kształtowanie perspektywy za pomocą optyki, Głębia ostrości jako środek wyrazu - Preselekcja przysłony tryb Av (A)
DZIEŃ 5:
Wcześnie rano wyjazd do największego cudu natury w USA - Parku Narodowego Grand Canyon. Oglądanie kanionu z najciekawszych punktów widokowych, oraz filmu o przyrodzie i historii Wielkiego Kanionu na olbrzymim ekranie typu IMAX. Fakultatywnie możliwość innych atrakcji, zamawianych i płatnych na miejscu. Po południu wyjazd do Monument Valley położonego na terytorium Indian Navaho. Rajd mikrobusem w niesamowitej scenerii znanej z filmów o Dzikim Zachodzie. Przyjazd na nocleg do Page.
Krajobraz  - złoty podział i mocne punkty obrazu. Plama, linia, walor, format, kontrast. Programy tematyczne i efekty specjalne, filtry, presety, winiety, czerń i biel vs kolor.
kanion-kolorado
DZIEŃ 6:
Przejazd do tamy na rzece Kolorado w kanionie Glen, po czym wycieczka statkiem w niezwykłej scenerii po jeziorze Powell - sesja fotograficzna na tle czerwonych ostańców skalnych. Następnie wyjazd na zwiedzanie najbardziej fotogenicznego na świecie Kanionu Antylopy. Długa sesja zdjęciowa i spacer dnem kanionu. Późnym popołudniem przejazd na nocleg do Kanab - urokliwego miasteczka Dzikiego Zachodu.
Temperatura barwowa i balans bieli. Strategie kompozycyjne przy fotografowaniu pejzażu.
kanion-antylopy
DZIEŃ 7:
Przebudzenie w scenerii czerwonych skał otaczających miasteczko, wczesny wyjazd do jeszcze jednego, paraliżującego swym pięknem kanionu Bryce. Oglądanie kanionu w niemym zachwycie i krótka piesza eksploracja kanionu. Wyjazd do unikalnego Parku Zion. Spacer wąwozem rzeki Dziewiczej. Późnym południem przejazd do jaskini hazardu i uciech doczesnych - Las Vegas w Nevadzie. Zakwaterowanie. Wieczorno-nocny rajd po kasynach gry. Pojedynki z „jednorękimi bandytami”, próbowanie szczęścia w ruletce i grach karcianych. Wczesnoranne liczenie ubytków w kasie osobistej...
Zdjęcia pojedyncze vs reportaż, pierwsze próby opowiadania historii. Lampa błyskowa na ulicach Vegas - czy i kiedy.
park-narodowy-zion
DZIEŃ 8:
Od rana podglądanie Las Vegas za dnia. Około godz. 10.00 wyjazd do osławionej, pozbawionej jakiegokolwiek śladu życia Doliny Śmierci i zwiedzanie jej najciekawszych zakątków. Przejazd w okolice gór Sierra Nevada - monumentalnych, tajemniczych, pokrytych śniegiem wspaniałych gór Ameryki. Nocleg w Bishop.
Światło i cień, kształtowanie perspektywy za pomocą optyki, wielkość matrycy a wielkość zdjęcia, proporcje kadru etc.
dolina-smierci
DZIEŃ 9:
Przejazd do Parku Yosemite - najatrakcyjniejszej części gór Sierra Nevada. Zwiedzanie Parku z malowniczymi wodospadami i tysiącletnimi sekwojami. Późnym popołudniem przejazd na nocleg w okolice Stocton niedaleko San Francisco. Wczesną wiosną i późną jesienią- przy zamkniętym wjeździe przez Przełęcz Tioga do Yosemite, sytuacyjnie będzie realizowany wariant drugi - przejazd w okolice Lake Tahoe i zwiedzanie stolicy Kalifornii - Sacramento z noclegiem w Sacramento.
Fotografia jako język opisu świata, narracja, świadome opowiadanie obrazem.
park-yosemite
DZIEŃ 10:
Przyjazd do San Francisco - według znawców jednego z najładniejszych miast świata. Zwiedzanie miasta - Rosyjskie Wzgórza, Dzielnica Chińska, rybackie nabrzeże, most Golden Gate. Wieczorem przejazd przez cieszącą się dwuznaczną sławą dzielnicę Castro. Możliwość spaceru. Nocleg w słynnej kalifornijskiej dolinie krzemowej.
Portret. Twarz i postać człowieka w kadrze - kompozycja w portrecie. Portret stylizowany Etyka i prawa autorskie dot. wizerunku.
golden-gate-w-san-francisco
DZIEŃ 11:
Przejazd najbardziej malowniczą drogą w USA tzw. Jedynką, biegnącą z San Francisco do Los Angeles, wzdłuż klifowego wybrzeża Pacyfiku. Po drodze podziwianie najpiękniejszych fragmentów urwistego, poszarpanego przez ocean wybrzeża, na którym wylegują się czasem kolonie leniwych słoni morskich. Nocleg w okolicy Santa Maria.
Mniej znaczy więcej czyli co w torbie fotografa w podróży. Pierwsze wnioski. Rodzaje i funkcje obiektywów – jasność i ogniskowa.
krajowa-jedynka-usa
DZIEŃ 12:
Przejazd do Los Angeles. Po drodze krótkie zwiedzanie Santa Barbara - wypoczynkowej miejscowości prezydenta Reagana. Przyjazd do Los Angeles w godzinach południowych. Zwiedzanie świata techniki filmowej, rozrywki i wszelkiej ułudy - Universal Studio. Wieczór przy kalifornijskim winie. Nocleg w LA.
Związki kina z fotografią. Czas i ruch jako świadoma forma wypowiedzi. Podstawy edycji. Adobe Lightroom czy Photoshop.
DZIEŃ 13:
Wcześnie rano przejazd na lotnisko. Wylot na leżące na końcu świata Hawaje - rajskie wyspy Pacyfiku. Przylot do Honolulu około południa. Transfer do hotelu położonego w okolicy osławionej plaży Waikiki. Spacer po okolicy, aklimatyzacja. Zapoznawanie się z wygodą plaży poprzez krótkie leżenie płaskie w słońcu lub pod palmą lub też ostrożne brodzenie w ciepłych wodach Pacyfiku, stanie na jednej nodze etc.
Podczas brodzenia w ciepłych wodach Pacyfiku, filozoficzne rozmowy o miejscu fotografii w świecie mediów społecznościowych. Blogi, facebook, instagram, szuflada...
waikiki-beach
DZIEŃ 14:
Całodzienna wycieczka wokół Oahu - głównej wyspy archipelagu hawajskiego - Zatoka Hanaumea, morski gejzer Halona Blow Hole, japońska świątynia, kultowe plaże surferów. Wizyta na plantacji ananasowej Dole’a.
Programy tematyczne, wielokrotna ekspozycja. Panorama - łatwa sztuka.
hanauma-zatoka-na-hawajach
DZIEŃ 15-16:
Wypoczynek na pięknych tropikalnych plażach hawajskich lub możliwość mini trekkingu na Diamond Head korzystanie z licznych fakultatywnych atrakcji oferowanych na każdym kroku i o każdej porze, zamawianych i płatnych na miejscu.
Archiwizowanie, backup, zasady edycji i post produkcji, przygotowanie do publikacji, strony www.
DZIEŃ 17:
Wypoczynek bierny i czynny, lub też, fakultatywnie całodniowa wycieczka do Centrum Kultury Polinezyjskiej. Oglądanie pokazów tańców, śpiewów i sztuki prezentowanych przez zespoły folklorystyczne z całego regionu Pacyfiku. Po pokazach obfita aż do przesady kolacja na ciepło (możliwość pochłonięcia do 15 000 kalorii...). Powrót na nocleg z okropnymi wyrzutami sumienia i mocnym postanowieniem pomiarkowania w jedzeniu i piciu...
Rozmowy o szukaniu inspiracji. Konkursy fotograficzne, albumy (książki fotograficzne), publikacje prasowe.
centrum-kultury-polinezyjskiej
DZIEŃ 18:
Do południa ostatnie, beztroskie baraszkowanie w ciepłych wodach Pacyfiku. Około południa wymeldowanie z hotelu i wyjazd autobusem komunikacji miejskiej do Pearl Harbor, gdzie oglądamy film dokumentalny o tragedii z 1941 r. oraz ciekawe muzea. Popołudniem wyjazd na lotnisko, wylot w drogę powrotną.
Indywidualne rozmowy, podsumowania, pytania i dopowiedzi.
DZIEŃ 19:
Lądowanie tranzytowe na kontynencie amerykańskim i przesiadka na samolot do Europy.
DZIEŃ 20:
Przylot do jednego z europejskich portów lotniczych. Przerwa tranzytowa. Wylot do Warszawy. Przylot w godzinach popołudniowych. Powrót twardym duktem w domowy pielesze, na łono stęsknionych rodzin.

ROCZNY ROZKŁAD TERMINÓW:
10.08-29.08.2019*
09.09-28.09.2019*
07.10-26.10.2019
*wysoki sezon, dopłata: 1380 PLN w II racie, 240 USD w III racie

CENA: 10 370 PLN + 2 440 USD
I rata: 800 PLN płatne przy zapisie
II rata: 10 370 PLN płatne na 35 dni przed wyprawą (minus I rata)
III rata: 2 440 USD uczestnik zabiera ze sobą 

UWAGA: Istnieje możliwość dopłaty ok. 370 USD od osoby do hotelu 4* na Hawajach.

Wycieczka objazdowo - pobytowa o średnim stopniu trudności. 

UWAGA: Istnieje możliwość przedłużenia pobytu o 1,5 dnia w Nowym Jorku: zwiedzanie Midtown (fakultatywny wjazd na Empire State Building ok. 39 USD), Grand Central Terminal, 5th Av., 42 Av., Time Square, Broadway, Statua Wolności, Ellis Island, Wall Street, NY Stock Exchange, Punkt „0”, skontaktuj się z nami! KOSZT OPCJI NOWY JORK: II RATA 890 PLN, III RATA 250 USD. UWAGA: Istnieje możliwość dopłaty do pokoju w hotelu 4 gwiazdkowym na Hawajach ok.  370 USD / os. Wycieczka objazdowo-pobytowa o średnim stopniu trudności.

UWAGA 2: dodatkowe informacje do trasy fotograficznej:
Podstawy techniczne:
- Elementy cyfrowego aparatu fotograficznego,
- Parametry ekspozycji – czas naświetlania i przysłona,
- Czułość ISO,
- Programy tematyczne w aparacie fotograficznym i tryb P oraz „auto”,
- Tryby pracy autofocusa,
- Zaawansowane funkcje aparatu fotograficznego – tryby P, Av, Tv (S),
- Tryb manualny M - kiedy niezbędny,
- Histogram i prawidłowa ekspozycja,
- Tryby pomiaru światła – podstawowe błędy i bracketing parametrów ekspozycji,
- Temperatura barwowa i balans bieli,
- Rodzaje i funkcje obiektywów – jasność i ogniskowa obiektywów,
- Głębia ostrości,
- Funkcje wbudowanej lampy błyskowej,
- Lampy błyskowe dedykowane do aparatu,
- Sprzęt pomocniczy w fotografii – statywy, wężyki spustowe, piloty, osłony przeciwsłoneczne, filtry,
- Wielkość matrycy a wielkość zdjęcia, proporcje kadru,
- Sposoby zapisu i rodzaje kart pamięci,
- Archiwizacja negatywów i plików cyfrowych,
- Przygotowanie sprzętu do pracy i jego konserwacja,
Kompozycja, obraz, edycja:
- Obraz i jego cechy,
- Złoty podział i mocne punkty obrazu,
- Plama, linia, walor, format, kontrast ,
- Świadome widzenie kadrem – perspektywa i przestrzeń,
- Kształtowanie perspektywy za pomocą optyki,
- Głębia ostrości jako środek wyrazu - bokeh,
- Czas i ruch jako świadoma forma wypowiedzi,
- Wielokrotna ekspozycja,
- Sekwencje zdjęciowe – komponowanie zestawu fotografii,
- Czerń i biel oraz kolor jako środki wyraz,
- Strategie kompozycyjne przy fotografowaniu pejzażu i architektury,
- Twarz i postać człowieka w kadrze – kompozycja w portrecie,
- Edycja kluczem do sukcesu.
Opowiadanie historii:
- Język obrazu
- Reportaż, dokument, essej, projekt
- Sylistyka, narracja, typologia
- Edycja, publikacja, druk, wystawa

Pawel Kosicki - fotograf niezależny, podróżnik, cyklista, kinoman, ambasador Fujifilm, należy do Związku Polskich Artystów Fotografików ZPAF. W latach 90-tych fotoreporter  magazynu "Wprost", uczestnik warsztatów z fotografami agencji Magnum i National Geographic. Absolwent Warszawskiej Szkoły Filmowej. Od 10 lat prowadzi warsztaty i plenery fotograficzne. W latach 90-tych podążał ścieżką decydującego momentu zdefiniowanego przez Cartiera Bressona, dziś definiuję się jako "fotograf drogi", któremu bliżej do współczesnej amerykańskiej fotografii z jej kolorową i bardziej subiektywna formą.

CENA ZAWIERA

- przeloty na trasie Warszawa - Los Angeles - Honolulu - Los Angeles – Warszawa,
- zakwaterowanie w hotelach i motelach 3*** (pokoje 2‑os. z łazienką i klimatyzacją)
- śniadania w części kontynentalnej
- opłaty za miejscowych przewodników
- opiekę polskojęzycznego pilota – przewodnika
- przejazdy wewnętrzne mikrobusami z klimatyzacją
- ubezpieczenie Europa (KL 30 000 EUR i NNW 3 000 EUR)


CENA NIE ZAWIERA

- bilety wstępu 280 USD
- opłaty lotniskowe 55 USD
- pozostałych kosztów wyżywienia (ok. 8-15 USD za posiłek)
- wizy USA
- wycieczka fakultatywna wymieniona w programie ok. 145 USD
- dopłata do pokoju jednoosobowego 1 370USD (opcja z Nowym Jorkiem +110 USD)


DODATKOWE WYMAGANIA

Należy posiadać paszport ważny minimum 6 miesięcy od daty powrotu.

wyjazd powrót cena ilość miejsc